Gumisiowa Dolina

17 lipca  2017 r. przybyliśmy do magicznego Janowa w składzie: 8 DGZ „Złote Iskierki”, 18 DGZ „Złote Duszki”, 15 DGZ „Stowarzyszenie Przyjaciół Brykniętego Prosiaczka” oraz 7 DGZ „Słoneczna Gromada”. Czekała nas wielka przygoda w Gumisiowej Dolinie.

Na początku istne szaleństwo… rozpakowywanie, poznawanie terenu, pionierka. Nie myślcie sobie, że zuchy nie mają krzepy i trzeba za nie robić. Nic bardziej mylnego! Wszyscy wzięli się do pracy i w mig powstał płot, dzięki któremu już nikt „niegumisiowy” nie chodził po naszej Dolinie. Płot miał jeszcze jedną ważną rolę. Choć nie był wysoki… to dobrze wiedzieliśmy, że uchroni nas przed ogrami.  Choć wielkie ciałem, nie grzeszą mądrością, więc można się było spodziewać, iż gdy będą podchodzić zdradzi ich trzask gałęzi…  Mogliśmy spać spokojnie. Podzieleni na szóstki otrzymaliśmy pierwsze zadanie. Stworzyć obrzędowość… Nie należało to do łatwych zadań… Tu liczyła się współpraca 😊. W końcu się udało! Gumisiową Dolinę zamieszkały cztery rodziny: Czadowe Gumisie, Bryknięte Gumisiowe Duszki, Gumijagody oraz Wielcy Podróżnicy, które posiadały okrzyk, totem i koszulki gumisiowe (dokańczane przez kilka dni 😉) Zaczęła się zabawa na całego. Nauczyliśmy się obrzędowej piosenki.

Przed nami mega gra terenowa – poszukiwanie Wielkiej Księgi Gumisiów i Medalionu! Po wielu zmaganiach udało się, lecz łatwo nie było… okazało się, że były też fałszywe medaliony i kluczyki do księgi… Jednak wszystko wyjaśniło się na Ognisku Obrzędowym. Zami był bardzo szczęśliwy, że Księga została odnaleziona i po raz pierwszy od setek lat otworzona. Zostaliśmy przyjęci do Gumisiowej rodziny. Na znak tego odbijaliśmy swój palec na kartach Wielkiej Księgi, otrzymaliśmy uszka, plakietki oraz złożyliśmy przysięgę, że nigdy nie zdradzimy sekretu Gumisiów.

Czas w Dolinie płynął niezwykle szybko, a zadań do wykonania mnóstwo. Ozdabialiśmy słoiki na sok z gumijagód. To dopiero była historia… Wstrętne ogry zakradły się do spiżarni Buni i ukradły wszystkie słoiki… Żeby było mało, to Zami chroniąc przepis na sok z gumijagód, rzucił zaklęcie na ogry i przy okazji wykasował pamięć Buni. Na szczęście Bunia zaszyfrowała przepis i wszystko skończyło się dobrze. Zostaliśmy uratowani przez Króla Świetlików, od którego dostaliśmy nowe śliczne słoiczki. Gumisie to łakomczuszki, więc i my pozwoliliśmy sobie na troszkę słodkości. U Buni ubijaliśmy pianę z białek i kogel-mogel, a także jedliśmy słodkie bezy. U Grafiego smażyliśmy „okienka” a Zami uraczył nas pysznymi naleśnikami z dżemem z gumijagód. Gusto nie dał nam zapomnieć jednak o zdrowym jedzeniu – piramida żywieniowa. Znamy szyfry, więc nie było problemu z odzyskaniem przepisu! Mogliśmy zabrać się do robienia soku, który był nam potrzebny na Olimpiadę. Upały dawały się we znaki, więc zrobiono nam niespodziankę. Przyjechał czerwony samochód Straży Pożarnej i mogliśmy się ochłodzić. Było bosko!  Mieliśmy też kino pod chmurką. Jak się później okazało, niewielu dotrwało do końca.

Gumisiowa Dolina to nie tylko zabawa. Wybraliśmy się do Nadleśnictwa w Złotym Potoku, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o zachowaniu zwierząt, słuchaliśmy ich odgłosów i obejrzeliśmy filmy. Ponieważ świat za oknem opanowała ulewa, dostaliśmy też pieczątki ze śladami zwierząt i kartki do ich odbijania. Oczywiście nie bylibyśmy Gumisiami, gdyby odciski nie wylądowały na naszych policzkach. Zabawa była super!

Tami przygotował dla nas quiz o jego wielkiej wyprawie z Grafim na wyspę, na której mieszkał Gusto, a na podsumowanie zmagań Grafi nauczył nas „Gumisiowych morskich opowieści” i zaprosił na pieczone jabłka z karmelem.

Ponieważ ogry  co raz częściej zakradały się do naszej Doliny, wyruszyliśmy na poszukiwanie medalionów, które swą magiczną mocą miały nas chronić przed ogrami. Musieliśmy być jednak gotowi na każdy atak ze strony tych wielkich i niemądrych stworzeń, więc przygotowywaliśmy się do obrony zamku. Robiliśmy miecze z balonów a potem w ramach ćwiczeń dzielnie walczyliśmy ze sobą. Odwiedził nas też Gumiś Stefano, który majsterkował. Wieczorem zaś, odbył się Wielki Bal, na który zaprosiła nas księżniczka Kala i Kevin… i gdyby nie to, że czekała nas wycieczka trwał by pewnie do białego rana.

Nadszedł niezapomniany dzień – wycieczka do miasteczka Twinpigs. Na chwile zamieniliśmy się z powrotem w zuchy. Była obawa, że panujący tam szeryf nie zrozumie magii Gumisiowej Doliny, a po drugie po miasteczku biegały świnki, a to wystarczyło. Atrakcji mnóstwo… Karuzele, dom strachów, wyścig świnek na motorze w kinie 5D, pokazy rewolwerowców i napadu na bank, park linowy i oczywiście pamiątki. Druhny „wsadziły nas do więzienia”, jednak nie pozostaliśmy dłużni i one też się tam znalazły. Nie na długo, bo tak naprawdę bardzo się lubimy 😊. Najwięcej przeżyć dostarczyła nam jednak przejażdżka wagonikiem w kopalni, to były emocje!! Olbrzymie szczury, węże i niedźwiedź, urywające się tory… prawie lataliśmy pod ziemią (choć trudno to sobie wyobrazić). Na koniec wspólna fota z mieszkańcami miasteczka Twinpigs i powrót do Gumisiowej Doliny.

Nadeszła chwila na Cepeliadę – fantastyczna zabawa… Za gumisiowe monety można było wzbogacić się o wiedzę na swój temat w przyszłości (wróżby), szałową fryzurę, tatuaż czy też oddać się błogiemu masażowi. Gdy brakło gumimonet rozkwitł handel. Dużym powodzeniem cieszyło się sprzątanie domków i namiotów 😊.

I tak wielkimi krokami zbliżamy się do końca naszej opowieści. Depionierka tylko przypominała nam o tym, że za niedługo Gumisiowa Dolina zostanie tylko w naszych sercach i wspomnieniach… To były niesamowite chwile, wiele się nauczyliśmy, nawiązaliśmy nowe przyjaźnie i znajomości.

„Przyjdzie rozstań czas i nie będzie nas, na polanie tylko pozostanie po Gumisiach ślad…”

dh Agnieszka

3 DDH "Złota Ósemka" - sobota 9.00 - 11.30, Sławków, ul. Mały Rynek 9
8 DDH "Złota Ósemka" - sobota 9.00 - 11.30, Sławków, ul. Mały Rynek 9
80 DDS "Złota Ósemka" - sobota 11.45 - 14.15, Sławków, ul. Mały Rynek 9
88 DDW "Złoci" - piątek 18.30 - 21.00 (co 2 tygodnie), Sławków, ul. Mały Rynek 9
Krąg Starszyzny "AURUM" - środa (3 miesiąca), 19.30 - 21.00, Sławków, ul. Mały Rynek 9

?

SKŁADKI CZŁONKOWSKIE ZA ROK HARCERSKI 2021

Kwota za rok harcerski: 144zł

ZHP Chorągiew Śląska, Hufiec Dąbrowa Górnicza

nr konta: 09 1050 1272 1000 0008 0033 3650

TYTUŁ PRZELEWU: składka członkowska, 2021 nazwa drużyny, imię i nazwisko harcerza/zucha